1. Om trales.no

  • Domenet trales.no eies av Trales AB, som holder til i Sverige, Norrbotten, Piteå.

  • Hvis du ønsker å komme i kontakt med oss, send en e-post til info@trales.se med din sak og dine kontaktdetaljer, så kommer vi tilbake til deg så snart vi kan.

  1. Bestilling

  • Når du har fullført bestillingen, vil en ordrebekreftelse bli sendt til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du all informasjon om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.

  • Dersom det er feil i ordrebekreftelsen, må du umiddelbart kontakte oss via e-post til info@trales.se.

  1. Levering

  • Våre normale leveringstider er 2-5 dager innenlands. MERK FØLGENDE! Bestillinger i helgene sendes tidligst påfølgende mandag.

  • Dersom det skulle oppstå forsinkelser i leveringen (uten at vi har gitt deg beskjed om lengre leveringstid), må du kontakte oss på e-postadressen: info@dieselproffen.no.

  1. Priser

  • Alle priser i butikken er oppgitt i SEK og alle priser inkluderer 25 % mva.

  • Vi tar forbehold om prisendringer forårsaket av prisendringer fra leverandør, trykkfeil i prislisten og unøyaktigheter i priser på grunn av feilinformasjon og forbeholder oss retten til å justere prisen.

  1. Angrerett

  • Ved kjøp av varer på nettsiden har du som kunde en lovfestet 14 dagers angrerett som gjelder fra det øyeblikket du har mottatt en vare du har bestilt.

  • Tilbakebetalingen skjer innen 14 virkedager. Tilbakebetalingen skjer via Klarna. Ved åpent kjøp belaster vi NOK 350 for å dekke frakt- og håndteringskostnader, selv om kunden bestiller og betaler returen selv. For retur av bestillinger utenfor Sverige tar vi 680 NOK. uavhentede pakker sendt fra Sverige belastes 1800 SEK for å dekke kostnader hos speditøren
    5.1 Ved bruk av angreretten:

  • Du må gi beskjed om at du angrer. Meldingen må sendes til oss på info@trales.se. I meldingen din skal ditt navn, din adresse, e-postadresse, ordrenummer og hvilke varer returen gjelder tydelig fremgå.

  • Du bør returnere produktene til oss umiddelbart og senest innen de lovbestemte 14 dagene etter kanselleringsvarselet.

  • Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand av produktene ved retur, produktene bør derfor sendes godt pakket og i originalemballasje.

  • Fra refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke fra et beløp som tilsvarer verdireduksjonen sammenlignet med produktets opprinnelige verdi ved brukt eller skadet produkt.

    5.2 Angreretten gjelder ikke:
    Bestilte vare, spesialprodusert
    produkt, som er skreddersydd spesielt for deg eller har et tydelig personlig preg etter dine ønsker.

  • Tjenester som er fullført og hvor du uttrykkelig har samtykket til oppstart av tjenesten uten angrerett.
    For mer om lovfestet angrerett, se her.

  1. Krav og reklamasjoner

  • Vi inspiserer alle produkter før de sendes til deg. Skulle produktet fortsatt være skadet eller feilsendt når det ankommer, forplikter vi oss, i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning, til å rette feilen kostnadsfritt.

  • Du må alltidkontakte oss for godkjenning før du returnerer en defekt vare.

  • Reklamasjonen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.

  • Reklamasjon må uansett senest skje innen to (2) år  etter at du overtok varen.
    6.1 Hvordan går du frem med en klage?

  • Eventuelle feil og mangler skal alltid meldes til info@trales.se hvor du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen.

  • Hvis vi ikke er i stand til å utbedre mangelen eller levere et lignende produkt, refunderer vi deg for det defekte produktet i samsvar med gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning. Vi er ansvarlige for returfrakt ved godkjente reklamasjoner.

  • Vi forbeholder oss retten til å avslå en klage dersom det viser seg at produktet ikke er defekt i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Ved klage følger vi retningslinjer fra den generelle klagenemnda, se arn.se.

  1. Ansvarsbegrensning

  • Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet.

  • Vi påtar oss intet ansvar for forsinkelser/feil som følge av forhold utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse forholdene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak, redusert eller ikke-eksisterende leveranse fra leverandøren.

  • Videre tas det ikke noe ansvar for eventuelle endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av den respektive leverandøren og andre faktorer utenfor vår kontroll.

  1. Produktinformasjon

  • Vi tar forbehold om eventuelle typografiske feil på denne nettsiden og sluttsalg av produkter. Vi garanterer ikke at bildene gjengir det eksakte utseendet til produktene da det kan oppstå en viss fargeforskjell avhengig av skjermen, bildekvaliteten og oppløsningen. Vi prøver alltid vårt beste for å eksponere produktene så korrekt som mulig.

  1. Informasjon om informasjonskapsler

  • I henhold til lov om elektronisk informasjon skal besøkende på et nettsted for personvernformål motta informasjon om bruk av informasjonskapsler. Informasjonen i informasjonskapselen kan brukes til å spore en brukers surfing. En informasjonskapsel er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å bli lagret på datamaskinen din for å gi tilgang til ulike funksjoner. Det er mulig å stille inn nettleseren din slik at den automatisk nekter informasjonskapsler. Mer informasjon finnes på Post- og teletilsynets nettsider.

  1. Personopplysninger

  • Ved å handle på trales.se godtar du vår databeskyttelsespolicy og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter personvernet ditt og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi selger aldri dine data til tredjeparter uten juridisk grunnlag.

  • Trales.se er behandlingsansvarlig for personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Dine personopplysninger behandles av oss for å kunne håndtere din bestilling samt ved anledninger når du har etterspurt nyhetsbrev eller kampanjetilbud – for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.

  • Informasjonen nedenfor er et sammendrag av hvordan vi lagrer og behandler dataene dine i henhold til databeskyttelsesforordningen (GDPR).

  • 10.1 Hva er personopplysninger?
    Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.

  • 10.2 Hvilke data lagrer vi?
    For å håndtere din bestilling og svare på spørsmål knyttet til din bestilling (kundeservice), lagrer vi ditt for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.

  • Dine data lagres så lenge vi har et rettslig grunnlag for å behandle dine data, for eksempel for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en rettslig forpliktelse etter for eksempel regnskapsloven.

  • 10.3 Rettsgrunnlag
    I forbindelse med et kjøp behandles dine personopplysninger for å fullføre avtalen med deg.
    Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser skjer med ditt samtykke.

  • 10.4 Hvilken informasjon deles og til hvilket formål?
    10.4.1 Betalingsleverandør

  • Ved kjøp deles informasjon med vår betalingsleverandør. Det som lagres er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Velger du å betale med faktura, lagres også personnummeret hos betalingsleverandøren. informasjonen lagres for å kunne gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.
    Betalingsleverandørene (betalingstjenestene) som vi bruker er: Klarna

  • 10.4.2 Fraktselskap
    For å kunne levere dine bestillinger og fullføre vår avtale, må vi dele spesifikk informasjon med rederiet og ved enkelte anledninger også vår leverandør. Det som deles med rederi/leverandør er fornavn, etternavn og adresseinformasjon for levering. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles med rederiet for varsling.
    Fraktselskapene vi samarbeider med er: Postnord og DHL.

  • 10.4.3 Nyhetsbrev
    Hvis du har valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev, vil ditt fornavn, etternavn og e-postadresse bli delt med vår nyhetsbrevleverandør. Dette for å kunne holde deg oppdatert med informasjon og tilbud for markedsføringsformål.
    Vi bruker MailChimp for å sende nyhetsbrev.

  • 10.5 Rett til innsyn
    Du har rett til å motta utdrag fra all informasjon vi har om deg. Utdrag leveres elektronisk i et lesbart format.

  • 10.6 Rett til retting
    Du har rett til å be oss om å oppdatere uriktige opplysninger eller supplere informasjon som er ufullstendig.

  • 10.7 Retten til å bli glemt
    Du kan når som helst be om at opplysningene om deg slettes. Det er få unntak fra retten til sletting, som om den skal beholdes fordi vi skal oppfylle en rettslig forpliktelse (for eksempel etter regnskapsloven).

  • 10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
    Trales.se er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene følges.

  • 10.9 Hvordan vi beskytter dine personopplysninger
    Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte.

  1. Endringer i de generelle vilkårene og betingelsene

  • Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i vilkårene når som helst. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut online på nettsiden. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.

  1. Tvist og

  • I tilfelle en tvist ikke kan løses etter avtale med selskapets kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende deg til Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. For innbyggere i et annet EU-land enn Sverige kan du sende inn en klage på nett via EU-kommisjonens plattform for mekling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

  • I tilfelle en tvist følger vi avgjørelse fra ARN eller tilsvarende tvisteløsningsorgan .

  • Tvister angående tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene og betingelsene skal tolkes i samsvar med svensk lov.